Návrh řeší doplnění veřejného osvětlení v části ulice Pod Tratí. Tento prostor byl v minulosti dostatečně osvětlen ze zařízení Správy železnic, proto se zde osvětlení nevybudovalo. Po změně režimu svícení ve stanici zde ale lampy chybí.
Ulice Pod Tratí je od rekonstrukce nádraží a prodloužení podchodu v roce 2015 výrazně frekventovanější. Slouží jako spojnice s nádražím (nebo centrem) pro chodce ze severní části města. Zároveň se zde při rekonstrukci komunikace nevybudovalo veřejné osvětlení; zřejmě se položilo jen kabelové vedení (nebo možná jen trasa pro uložení kabelů). Dlouhé roky to nevadilo – prostor byl dostatečně osvětlený lampami železniční stanice.
Od roku 2022, kdy Správa železnic z úsporných důvodů omezila osvětlení kolejiště, zde ovšem veřejné osvětlení chybí. To znepříjemňuje cestu chodcům zejména v zimních měsících. Nejobtížnější je situace poblíž křižovatky s ulicí Na Spojce. Tato část je nejvíce zastíněná náspem, a zároveň zde chybí chodník, takže se chodci musí pohybovat na vozovce. Jistě je to nepříjemné i řidičům, kteří při odbočování do ulice Pod Tratí nemají dostatečný přehled o situaci na komunikaci.
Veřejným prospěchem projektu by mělo být zvýšení bezpečnosti dopravy. Vedlejším efektem by mohlo být zatraktivnění pěší dopravy na nádraží a zpět – jistě existují osoby, které ne úplně příjemná cesta od chůze odrazuje a na nádraží raději volí jiný způsob dopravy.