Participativní ROzpočet MĚsta
  • Zahájení ročníku
    1. 3. 2025
  • Podávání projektů
    1. 3. 2025
  • Ukončení sběru projektů
    31. 3. 2025
  • Posuzování projektů
    1. 4. 2025 - 14. 4. 2025
  • Hlasování o projektech
    1. 5. 2025 - 14. 5. 2025
  • Realizace vítězných projektů
    1. 6. 2025 - 31. 5. 2026

Pojďte se podílet na proměňování našeho společného veřejného prostoru!


Hledáme a shromažďujeme inspirativní i užitečné nápady, které pomohou udělat žití v našem městě příjemnější, pohodlnější, zdravější nebo třeba jen krásnější.
Mít nápad je super, ale...

Samotný nápad je fajn, určitě bude fungovat jako zpráva o tom, co byste si přáli měnit, a jako zdroj inspirace, ale aby se mohl stát skutečností, je potřeba jej strukturovat do návrhu na projekt. Chcete-li pojistit šance na postup vašeho návrhu do hlasování mezi finálové projekty, svůj nápad promyslete, rozpracujte a popište co nejpřesněji.
Při zpracování návrhu projektu se můžete inspirovat v galeriích projektů u měst obcí, které své participativní rozpočty již uvedly do praxe.
Jak na rozpočet?

Uveďte všechny položky, které je potřeba pořídit. Cenu zkuste zjistit například na internetu. Případně požádejte o pomoc sousedy, přátele, nebo koordinátora projektu. Čím lépe rozpočet zpracujete, tím snazší bude posouzení projektu pracovní skupinou a vyšší šance na zařazení mezi finálové projekty.
Prokažte veřejný prospěch

Projekty musí být prokazatelně veřejně prospěšné a je na vás, jak veřejnou prospěšnost zdůvodníte.
Propagujte svůj projekt

Proberte s přáteli, sousedy či známými, jak nejlépe svůj projekt zviditelnit a zvýšit tak jeho šance v hlasování.
Nevíte jak na to?

Nebojte se! Se smysluplným nápadem vám vždy rádi poradíme, jak z něj udělat návrh projektu. Pošlete e-mail na: prome@mestobustehrad.cz.


Těším se na vaše nápady!
Koordinátor pro participativní rozpočet,
Mgr. Jakub Plášek, místostarosta